רבני הערים והקהילות בקריאת קודש לחיסון בני הנוער כנגד הקורונה

    עפר גדנקן No Comments on רבני הערים והקהילות בקריאת קודש לחיסון בני הנוער כנגד הקורונה

    ביוזמתם של מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי ר' משה שלזינגר ומנהל המגזרים במחוז הדרום הרב אריה קליין, יחד עם השדרה הניהולית החרדית ומתאמי קשרי הקהילה של מכבי, חתמו רבני הערים והקהילות שליט"א על קול קורא מיוחד לביצוע חיסון נגד קורונה ▪ ונשמרתם מאוד לנפשותיכם

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבני הערים והקהילות שליט"א מכל העדות והחוגים חתמו על "קול קורא" מיוחד הקורא לנערים, לתלמידי הישיבות ולבנות הסמינרים שמגיל 12 ומעלה להתחסן מפני נגיף הקורונה. קריאת הרבנים שליט"א מתפרסמת ביוזמת מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי ר' משה שלזינגר, ובפעילותו יחד עם מנהל המגזרים במחוז הדרום הרב אריה קליין, השדרה הניהולית החרדית ומתאמי קשרי הקהילה של מכבי.
    וכך נוסח הקול הקורא תחת הכותרת "להזהיר גדולים על הקטנים": "כאיש אחד בלב אחד הננו בזה להשמיע בקול רם את הוראתם וציוויים של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א לקיים מצות עשה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ולהתחסן כראוי נגד מגיפת הקורונה רח"ל.
    "הוראה זו אמורה לאלה אשר מסיבות שונות עדיין לא התחסנו, ובעיקר לבני הנוער, בגילאי 12-16 אשר זה עתה ניתנה רשות לרופא לחסנם כראוי, וחובת ההשתדלות היא על ההורים והמחנכים לעודדם שלא להתמהמה כלל ולהתחסן, כי יש בכך הצלת נפשות ממש וחמירא סכנתא מאיסורא.
    "אכן תחלואת הקורונה אצל הצעירים היא קלה ב"ה, אך עדיין יש בה סיכון רב, הן מעצם המחלה והן מהתסמינים הבאים בעקבותיה, ואילו תופעות הלוואי הם נדירות וכמעט בלתי משמעותיות. על כגון דא נאמר 'יפה שעה אחת קודם', שכן טובי וגדולי הרופאים, מאוחדים בדעתם כי חיסון זה הוא הכרחי ביותר.
    "ומהיות וכל ישראל ערבים זה לזה ראוי שאיש את רעהו יעזורו להציל נפשות מישראל ולעודדם להתחסן כראוי. ובזכות השתדלות זו עליה אנו מצווים ועומדים נזכה כי השי"ת ישלח רפואה שלמה מן השמים לכל חולי עמו בית ישראל".
    על ה"קול קורא" חתומים מרנן הרבנים הגאונים שליט"א (שמות הרבנים ורשימת הערים לפי סדר הא"ב): הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א ראש ביהמ"ד "תורה וחיים" וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס שליט"א אב"ד רבני הקריות, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א, הגאון רבי יהודה אריה הלוי דינר שליט"א רב מרכז בני ברק ודיין בבי"ד של הגר"נ קרליץ, הגאון רבי יהודה דרעי שליט"א רב וראב"ד העיר באר שבע, הגאון רבי משה הבלין שליט"א רב העיר קריית גת, הגאון רבי דוד יוסף שליט"א ראש ביהמ"ד "יחווה דעת" וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי מאיר מזוז שליט"א ראש ישיבת "כיסא רחמים", הגאון רבי נפתלי נוסבוים שליט"א ראש ישיבת "חיי משה" ואב"ד "אהבת שלום" ו"הישר והטוב", הגאון רבי ישראל יעקב פינקוס שליט"א רב קהל עדת חרדים אופקים, הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א הראשון לציון והרב הראשי לירושלים, הגאון רבי יוסף שיניין שליט"א רב העיר אשדוד והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א רב העיר בני ברק.
    הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי דוד לאו שליט"א ביקש אף הוא להצטרף ל"קול קורא" חשוב זה וציין בדבריו: "יותר ממה שחייב האדם לשמור על עצמו שלא ינזק, חייב להישמר שלא להזיק את זולתו. צווי התורה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' כולל גם החובה להתחסן, ולכך מי שלא מקיים צווי זה הרי הוא בגדר של כופר בטובה שהקב"ה העניק לעולמו".



    0 תגובות